Kejadian sebenar
..."Akhirnya……Selamat
Tinggal ASTRO….WALAUPUN hati panas…sbb rasa tertipu ngan ASTRO ni…
tapi…takpe….think postive jer..saje nak cerita gak manatau jadi teladan
untuk orang lain… Wanie & husband decide utk terminate servis ASTRO
dah lama..cuma takde masa nak buat cancellation je…1 sbb nak
terminate….sakit hati takde cerita asyik cerita ntah pape diulang
tayang…2 sebab kakak maira asik layan kartun dr celik mata sampai tido
malam…wpun kartun tu dia dah hafal jln ceritanya..3 sebab kami nak
pindah rumah taknak bawak Astro..dan sebab utama kerana… Memang kitorang
tak tengok TV kalau hari bekerja….sampai rumah dah kul 9.30-10
malam..penat rehat jap terus tido… So hari ni…Wanie gagahkan diri call
Astro Service Center….dr pagi call tak berangkat….sabar..sabar…itu mmg
lumrah customer service di Malaysia…lepas lunch call lagi…. Dpt cakap
ngan staff perempuan ni…..laju cakap nya…bla..bla..bla….ok contract cik
wanie masih ada sehingga tahun 2017….kalau nak terminat skrg ada penalty
charges RM240. Wanie jawab…contract saya 2 tahun je..saya langgan Astro
ni sejak 2011 takkan x abis2 lagi contract….
saya
2 tahun je..saya langgan Astro ni sejak 2011 takkan x abis2 lagi
contract…. ohhh cik Wanie ada buat PENUKARAN DEKODER..so Astro EXTEND
CONTRACT lagi 2 tahun….
Wanie
cakap….masa saya setuju utk tukar ke dekoder baru kenapa staff ASTRO
tak maklumkan bahawa Contract akan disambung lagi 2 tahun????? (Kat situ
dah nampak dia sembunyikan Terms & Conditions)
mmg
sumpah….dah byk kali staff Astro call suruh tukar dekoder…nak bg free
yg boleh rekod bagai wanie tak pernah accept…nak jd cerita..masa dlm
pantang hari tu agent/staff Astro dtg umah suh sign tukar dekoder….
IANYA
PERCUMA PUAN…JGN RISAU TIADA BAYARAN DIKENAKAN..Dengan rasa tak
bersalahnya dia…tidak menerangkan terma & syarat dengan terperinci.
Ok
berbalik pada call td…ok cik Wanie…selepas dikira…penalty cik
rm190++…ok saya bayar… campur bil utk next month prorate rm50++
(terminate kena bagi 30hari notis macam nak benti keje) so kena la bayar
bill next month juga. So total kena bayar RM246++ OK SAYA BAYAR……Ok cik
Wanie pembayaran mesti dibuat dlm masa 2 hari..selewat2 hari jumaat
ni..
lepas
buat pembayaran sila call kami semula utk makluman..baikkkkk saya bayar
SEKARANG….ada apa2 lagi???? Selain dari tu apa lagi PENALTY yg saya
kena????? Ooo takde dah cik Wanie… itu sahaja…btol ni takde????? Betul
cik…itu sahaja yg cik kena bayar…
Dengan
segera Wanie buat payment guna M2U….Pastu call Astro balik….orang lain
yg jawab plak….. Dia nak terangkan dari A-Z balik…Wanie
kata…dah.dah….saya dah bayar..tak oayah terangkan pape…ok dia buat
semakkan….bla bla bla….ok saya akan submit permohonan cik Wanie
bertarikh hari ni..tamat astro 26-02-2016… selepas itu SILA PULANGKAN
DEKODER…. SUPAYA CIK WANIE TIDAK KENA PENALTY RM280…..darah dah
naik…..tadi tanya ada apa2 lagi tak??? Dia kata takde…..takde….itu
sahaja…apa la salahnya bgtau je semua caj kan senang….
Dekoder tu nak kena deal ngan Technician dia pula….alahai Astro apa2 je la…. So sebagai pengajaran buat semua……
JANGAN
SESUKA SUKI TERIMA TAWARAN ISTIMEWA DR PIHAK ASTRO UTK TAMBAH PAKEJ KE…
TUKAR DEKODER KE…SBB SETIAP KALI PENAMBAHAN ATAU PERTUKARAN DI
BUAT….CONTRACT ANDA AKAN DISAMBUNG LAGI 2 TAHUN (AGAKNYA LA)…NAK CAKAP
KAT SINI….ASTRO MMG PALING BYK BUAT HIDDEN CHARGE YG CUSTOMER TAK PERNAH
TAU…..JADI MASALAH BILA KES NAK TERMINATE NNT… Lega dapat
terminat…RM150 setiap bulan tu boleh la buat simpan ke beli emas
ke…panjang cerita hari ni…
0 comments:
Post a Comment